Ensimmäinen leipä tuli päivässä syödyksi. Samalla sain hyvää oppia leivän tekemisestä. Parannettavat asia
- löysempi taikina
- hieman pidempi nostatusaika
- himpun pidempään uunissa
- kaurahiutaleiden liottaminen ennen muiden jauhojen lisäämistä
Toinen leipä on nyt kohoamassa ja edelliset opit on viety käytäntöön. Jauhoseoksen tein tällä kertaa suunnilleen seuraavasti:
- 2 dl kuituisia kaurahiutaleita
- ½ dl kokojyvä ruisjauhoja
- 1½ dl sämpyläjauhoja
- 2 dl vehnäjauhoja
Aamulla on sitten leipomisen vuoro.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti